Wiadomości branżowe

Pracy szukajcie w internecie ? w styczniu i we wrześniu

a Komunikat prasowy Pracy szukajcie w internecie ? w styczniu i we wrześniu 22.04.2008 12:30 Portal Gazeta.pl Średnio co 20 sekund pojawia się w polskim

a

Komunikat prasowy Pracy szukajcie w internecie ? w styczniu i we wrześniu 22.04.2008 12:30 Portal Gazeta.pl Średnio co 20 sekund pojawia się w polskim internecie ogłoszenie rekrutacyjne. Łącznie w 2007 roku pracodawcy umieścili w sieci ponad 1,5 miliona ofert pracy. Przez internet rekrutowało ponad 47 tys. firm i innych organizacji. Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce to przedstawiciel handlowy. To dane, które znalazły się w raporcie ?Rekrutacja w polskim internecie w 2007 roku? przygotowanym przez serwis rekrutacyjny GazetaPraca.pl. Pracy szukaj jesienią i zimą W 2007 roku najszybciej można było znaleźć nową pracę w styczniu, we wrześniu i w październiku. Wtedy ukazywało się najwięcej ogłoszeń o pracę ? ponad 130 tys. każdego z ww. miesięcy. Wtedy też rekrutowało najwięcej pracodawców ? ponad 11 tys. w styczniu i ponad 12 tys. we wrześniu i w październiku. ? Postanowienia noworoczne kandydatów i nowe budżety pracodawców to motory napędowe styczniowego boom?u rekrutacyjnego. Z kolei po wakacjach wracamy do pracy z nowymi przemyśleniami i również zaczynamy myśleć o zmianach. Pracodawcy doskonale to wyczuwają ? tłumaczy sezonowość rynku rekrutacyjnego dr Dorota Bachman, ekspert ds. pracy i kariery, dyrektor serwisu GazetaPraca.pl. Najmniej ofert pracy pojawiło się w sieci w listopadzie i w lipcu, a najmniej pracodawców rekrutowało w kwietniu 2007. Wojna o talenty? 63% ofert rekrutacyjnych opublikowanych w polskim internecie w 2007 roku skierowanych było do specjalistów bez wyższego wykształcenia i pracowników fizycznych. Tylko w co 4 ogłoszeniu pracodawca zgłaszał potrzebę zatrudnienia specjalisty z wyższym wykształceniem. 11% ofert kierowano do niższej kadry kierowniczej, a tylko 2% do menadżerów wyższego szczebla. ? Te wyniki pokazują, prawdziwe problemy zdecydowanej większości firm w Polsce. Brakuje już nie tylko tzw. talentów ? czyli świetnie wykształconych pracowników znających języki. Coraz większe problemy widać w znalezieniu rąk do ciężkiej pracy ? komentuje Dorota Bachman. Przedstawiciela zatrudnią od zaraz Zdecydowanie najbardziej rozchwytywani na rynku pracy są przedstawiciele handlowi oraz sprzedawcy i ekspedienci. Pracodawcy mają dla nich łącznie prawie 280 tys. ofert ? czyli prawie 19% wszystkich ogłoszeń, które ukazały się w sieci. Wśród zawodów specjalistycznych, wymagających wysokich kwalifikacji, przodują księgowi i programiści. Bezrobotni mało mobilni Ponad 50% wszystkich ogłoszeń rekrutacyjnych pochodziło z 4 województw: mazowieckiego, śląskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego. Pracodawcy z województwa mazowieckiego opublikowali w ciągu minionego roku więcej ofert pracy niż łącznie pracodawcy z 10 województw: łódzkiego, kujawsko-pomorskiego, zachodniopomorskiego, podkarpackiego, lubelskiego, lubuskiego, warmińsko-mazurskiego, świętokrzyskiego, opolskiego i podlaskiego. – Słaby dostęp do informacji o rynku pracy i bardzo niska mobilność to jedne z powodów problemów polskiego rynku pracy zdefiniowane przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Moim zdaniem to, oprócz szarej strefy, zdecydowanie najważniejsze przyczyny wciąż wysokiego bezrobocia ? mówi dr Bachman. Więcej informacji o raporcie ?Rekrutacja w polskim internecie w 2007 roku? znajduje się na GazetaPraca.pl. *** GazetaPraca.pl to internetowa platforma kariery, która każdego dnia łączy tysiące pracodawców, pracowników i kandydatów do pracy. Z serwisu GazetaPraca.pl korzysta miesięcznie prawie 1,6 miliona użytkowników*. Codziennie mają oni dostęp do ponad 17 tys.** aktualnych ogłoszeń rekrutacyjnych. Oprócz ogłoszeń, w serwisie znajdują się także porady na temat kariery, forum, część społecznościowa i informacje o rynku pracy. GazetaPraca.pl powstała we wrześniu 2006 roku. Ludzie tworzący serwis czerpią wiedzę o rynku pracy i rekrutacji między innymi z trzynastoletnich doświadczeń rynkowych dodatku Gazeta Praca do Gazety Wyborczej. Współpraca GazetaPraca.pl z dodatkiem Gazeta Praca umożliwia pracodawcom rekrutację za pomocą jedynej na rynku oferty dwumedialnej. Dzięki niej ogłoszenia rekrutacyjne ukazują się w tym samym czasie w serwisie i w prasie docierając do użytkowników GazetaPraca.pl i i prawie 2,8 milionów*** czytelników poniedziałkowej Gazety Wyborczej z dodatkiem Gazeta Praca. *Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2008 ** średnia dzienna, Adicio, luty 2008 ***Polskie Badania Czytelnictwa realizacja MillwardBrown SMG/KRC, listopad 2007-luty 2008, N = 15 820, wskaźnik CDT-poniedziałek., opracowanie AGORA S.A.

A to już wiesz?  6 października: jubileuszowa inauguracja na PG

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy