a
Komunikat prasowy Rosną zyski i frekwencja ? giełdowa spółka INTERFERIE podsumowuje III kwartał 02.11.2009 15:37 Interferie Dobre wyniki wakacyjne wykazywane przez giełdową spółkę INTERFERIE potwierdziły się w dzisiejszym oficjalnym raporcie kwartalnym ? firma może się pochwalić zyskiem na sprzedaży wyższym o ponad 4 mln złotych w porównaniu z III kwartałem 2008 roku. Podobną kwotę wykazał przychód ze sprzedaży, a średnia frekwencja w ośrodkach przez 9 miesięcy wzrosła o 10 procent. – Bardzo cieszy nas zysk netto w wysokości 3 mln 832 tys. złotych. W ubiegłym roku w tym czasie Interferie miały 2,5 mln złotych, ale na ten wynik w dużej mierze przełożyła się sprzedaż Górniczej Strzechy, na której spółka zarobiła ponad 2 mln złotych ? wylicza Adam Milanowski, prezes zarządu INTERFERIE SA. ? To był jednorazowy zysk dla spółki, tymczasem w roku bieżącym były to normalne przychody z działalności Interferii. INTERFERIE w III kwartale 2009 roku osiągnęły o 12,5 proc. wyższy przychód w porównaniu z wynikami z tego samego okresu roku minionego ? obecnie wynosi on 34 mln 779 tys. złotych, podczas gdy w 2008 roku było to 30 mln 436 tys. złotych. Bardzo wyraźnie podskoczyła wartość wyników na sprzedaży: w zeszłym roku ten okres rozliczeniowy spółka zamknęła zyskiem w wysokości 2 mln złotych, natomiast dziewięć miesięcy roku bieżącego przyniosło zysk trzykrotnie większy: 6 mln 98 tys. złotych. – Dzięki umowom z touroperatorami polskimi i zagranicznymi mieliśmy lepsze niż w 2008 roku obłożenie ośrodków w Świnoujściu, Dąbkach i Kołobrzegu ? mówi Adam Milanowski. ? I chociaż przyjęliśmy w tym okresie o 10 proc. więcej osób, to koszty spółki wzrosły tylko o 200 tysięcy złotych, natomiast przychody ? o 4 miliony. Widać więc efekt wdrażanej polityki zakupowej i optymalizacji kosztów, a przede wszystkim dobrych umów z kontrahentami. Średnioroczna frekwencja w obiektach INTERFERII wyniosła za dziewięć miesięcy 2009 roku 65,8 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 55,7 proc. I choć INTERFERIE specjalizują się w organizacji wypoczynku połączonego z rehabilitacją, to także w jej ośrodkach zauważono wzrost zainteresowania ofertą ze strony gości z kraju ? wzrosła ilość pobytów rodaków, którzy zdecydowali się odpocząć w Polsce, a nie zagranicą. Zarząd spółki przewiduje, że ostatni kwartał też może być pod tym względem dobry, ponieważ przed nami okres przerwy świąteczno-noworocznej, a wyjazdy do ośrodków górskich czy nadmorskich stają się w polskim społeczeństwie coraz popularniejsze. Na przychodach nie powinno się też negatywnie odbić czasowe wyłączenie z eksploatacji ośrodka Cechsztyn (przez listopad i połowę grudnia prowadzone tam będą prace modernizacyjne) ? ten okres w Ustroniu Morskim charakteryzuje się zwykle małym obłożeniem, dlatego też spółka właśnie teraz postanowiła udostępnić budynek firmom wykonawczym. A od połowy grudnia Cechsztyn będzie przyjmował już normalnie gości w odświeżonym i zmodernizowanym obiekcie, będzie również rozszerzał ofertę turnusów o osoby niepełnosprawne. Jeśli chodzi o wskaźniki ważne dla hotelarskiej branży, one także są obiecujące: RevPar, czyli średni przychód z jednego pokoju, wzrósł rok do roku o ponad 21 proc. (z 84,9 zł do 108 zł). Wyższy jest również ADR ? średnia cena za sprzedany pokój. Wzrosła ze 152,5 zł do 164,3 zł. INTERFERIE kontynuują według harmonogramu najważniejszą inwestycję ? budowę w Świnoujściu najnowocześniejszego kompleksu hotelarsko-konferencyjnego. Spółka podpisała właśnie umowę z inwestorem zastępczym, projekt wykonawczy będzie gotowy w listopadzie. Na początku przyszłego roku rozpocznie się wyburzanie dawnego budynku Barbarki II, a pod koniec pierwszego kwartału ? rozpoczęcie prac budowlanych. Nowy ośrodek INTERFERII ma zostać otwarty w drugiej połowie 2011 roku. Zarząd lubińskiej spółki szacuje, że koszt inwestycji wyniesie około 100 mln złotych. Wybrane wskaźniki eksploatacyjne działalności hotelowej INTERFERII 2008 III kw. 2009 III kw. Wysokość ADR (średniej stawki za pokój) 152,5 zł 164,3 zł Wysokość RevPAR (średniego przychodu z jednego pokoju) 84,9 zł 108 zł